Program

Rozpoczęta w 1995 roku współpraca z najwybitniejszym autorytetem polskiej dyplomacji, ambasadorem Edwardem Pietkiewiczem, zainicjowała organizację szkoleń z zakresu protokołu dyplomatycznego.

Kursy te początkowo kierowane były do kadry urzędniczej i menedżerskiej, dzisiaj wiemy już, że zapotrzebowanie na wiedzę z tej dziedziny zgłaszają znacznie szersze kręgi zawodowe, tak więc szkolenia z protokołu dyplomatycznego stały się jedną z naszych sztandarowych ofert.

Obecnie opiekę merytoryczną sprawuje ambasador Ryszard Korczewski.
To wieloletni praktyk, swe doświadczenie zdobywał podczas pełnienia urzędu ambasadora w Hiszpanii, konsula generalnego w Stambule, radcy ambasady w Paryżu, radcy charge d’affaires w Bogocie, przez wiele lat pracował też w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

Niezwykła osobowość ambsadora Korczewskiego, wykłady okraszane anegdotami i żartami z życia dyplomatów powodują, że prowadzone przez niego kursy pozostawiają również niezatarte wspomnienia!

Oczywiście szkolenia nie obejmują wyłącznie wykładów. Kursanci uczestniczą sami w zainscenizowanych sytuacjach, dzięki czemu przekazana wiedza może być od razu „wypróbowana” w praktyce. Zwieńczeniem kursu jest udział w obiedzie dyplomatycznym, stanowiącym najwyższy stopień „wtajemniczenia dyplomatycznego”.

  1. Postępowanie w kontaktach międzyludzkich
    uprzejmość, punktualność, najprostszy wyraz uprzejmości, uścisk dłoni, nasza osobowość, uprzejmy ukłon, przedstawianie, przedstawianie się, zapoznawanie.
  2. Sztuka rozmawiania
    rola słowa mówionego, mowa oficjalna, potoczna, rozmowa bez słów, umiejętność słuchania.
  3. Zasada pierwszeństwa
    kto przed kim, prawa strona, miejsce honorowe.
  4. Ubiór
    ogólne zasady ubierania się, kolory, dobrze ubrany mężczyzna – menedżer, dodatki dla mężczyzny, dobrze ubrana kobieta, jak wyglądać świeżo, najważniejsze zalecenia dotyczące ubioru, najczęstsze uchybienia w ubiorze.
  5. Spotkania towarzyskie
    rodzaje przyjęć, formy i czas przyjęć, zaproszenia, przygotowanie stołu, rola gospodarza i gościa.
  6. Dobre obyczaje przy stole
    trochę etykiety, kultura jedzenia i picia, najczęstsze uchybienia.
  7. Inne rodzaje przyjęć
    śniadania robocze, kawa, toasty, przyjęcia prywatne/półoficjalne i jeszcze kilka problemów.
  8. Negocjacje
    przygotowanie sali konferencyjnej, początek rozmów, poczęstunek, tłumacz, upominki, kwiaty.

Odpowiednim wyglądem podkreślamy naszą osobowość, charakter, temperament. W życiu zawodowym właściwy ubiór i makijaż to także wyrażenie stosunku do osób, z którymi współpracujemy. Jeśli zatem od posiadanej umiejętności doboru i komponowania stroju, kosmetyków, zapachów dokładamy szans życiowemu powodzeniu, warto taką wiedzę posiąść. I zawsze warto uczyć się od najlepszych.

Proponowane szkolenia zakładają głównie indywidualną pracę z uczestnikiem. Podzieliliśmy je na trzy etapy:

Część I
Kolory tylko dla Ciebie
Uczestnicy poddawani są precyzyjnej analizie kolorystycznej. Dzięki temu określona zostaje indywidualna paleta barw, odpowiednia dla danej osoby.

Część II
Styl w szafie i na toaletce
Dobór ubrań na różne okazje, fryzury, dodatków – to często ogromy problem (nie tylko dla pań…). Zaradzimy temu podczas warsztatów lub odwiedzając dom uczestnika szkolenia. Pokażemy najodpowiedniejsze kroje, współgrające z typem figury i okazją, na które będą zakładane. Podpowiemy jak dobierać buty i torebki, biżuterię i zapach.

Część III
Ust korale
Ulubiony przez panie etap szkolenia – instruktaż makijażu. To tylko z pozoru zabawa pędzelkami, choć istotnie, bardzo przyjemna. Uczymy jak wykonać prawidłowy makijaż, by podkreślić walory i zatuszować niedoskonałości urody. Instruujemy, jaki rodzaj kosmetyków należy wykorzystać na różne okazje i pory dnia.

Szkolenie może być prowadzone w formie indywidualnych konsultacji lub w ramach szerszej współpracy, np. z zakresu etykiety w biznesie:

  • kompleksowo (możemy nawet uszyć właściwy krawat),
  • konsultacji (przeglądamy garderobę, eliminujemy nieodpowiednie rozwiązania),
  • porada (określimy właściwe rozwiązania od sytuacji wyjątkowych po codzienne),
  • monitoring (to, czego uczymy nie będzie niezrozumiałą teorią, postaramy się czuwać, aby nasi klienci czuli komfort prawidłowego wyglądu).

Kreowanie wizerunku to propozycja nie tylko dla menedżerów czy urzędników. Szczególnie polecamy ją osobom, których praca wymaga częstego występowania na forum publicznym i przed kamerą telewizyjną.

Kurs ten warto poprzedzić szkoleniem „Etykieta w biznesie”.